Facebook vine cu prima reactie dupa controversatul studiu psihologic facut fara a cere consimtamantul utilizatorilor


phoca_thumb_l_0845

Dupa ce Facebook a anuntat ca a facut un studiu psihologic in secret pe un total de 689.000 de useri, elimimand din News Feed anumite status-uri, compania a fost intens criticata pentru cum a procedat. In replica, Adam J Kramer, unul dintre autori, a venit cu lamuriri si spune ca Facebook nu a vrut sa supere pe nimeni, ci sa gaseasca moduri de a imbunatati serviciul. Studiul a fost facut timp de o saptamana, in ianuarie 2012.

Cercetatorii Facebook au eliminat la inceput de 2012 din News Feed-ul a 689.000 utilizatori status-urile cu incarcatura emotionala pozitiva sau cele cu incarcatura emotionala negativa, scopul fiind de a stabili daca fenomenul contagiunii emotionale este prezent si pe cea mai mare retea sociala.

Rezultatele studiului arata ca fenomenul este prezent: “interactiunea in persoana si indiciile oferite de limbajul non-verbal nu sunt strict necesare pentru contagiunea emotionala”. A scazut numarul postarilor emotional pozitive ale utilizatorilor de Facebook din al caror News Feed au fost anterior inlaturate statusurile pozitive. Acelasi lucru este valabil pentru postarile cu incarcatura emotionala negativa.

Concluzia studiului, publicata in revista PNAS, este ca emotiile exprimate de altii pe Facebook ne influenteaza propriile emotii, fiind o dovada ca exista contagiune emotionala prin retele sociale.

Dezvaluirile legate de studiu au infuriat multa lume, fiindca Facebook a manipulat cele afisate pe News Feed si nici nu a cerut consimtamantul utilizatorilor, compania fiind in mod legal acoperita de Termenii si Conditiile vagi care ii permit sa “jongleze” cu datele utilizatorilor.

Acum, unul dintre realizatorii studiului, Adam Kramer, a facut cateva precizari pentru a incerca sa mai calmeze lucrurile.

El spune ca studiul a fost facut deoarece companiei ii pasa de impactul emotional si de oamenii care folosesc reteaua, dorinta fiind sa se cerceteze daca, vazand prea multe postari pozitive ale prietenilor, unii ajung sa se simta neglijati. O alta intrebare la care se dorea un raspuns este daca un om care vede prea multe postari negative  nu ajunge sa evite a mai folosi Facebook.

Kramer admite ca in concluziile studiului nu a fost explicata clar motivatia experimentului si adauga ca Facebook are multe de invatat. Legat de metodologie, Kramer explica faptul ca studiul a durat doar o saptamana in ianuarie 2012 si a implicat un numar mic de useri (1 la 2500) in raport cu numarul total de utilizatori ai retelei.

“Pana la urma, impactul real asupra oamenilor din experiment a fost minim, incat abia a putut fi detectat statistic – rezultatul a fost ca oamenii au scris cu un cuvant emotional mai putin la un total de o mie de cuvinte in saptamana urmatoare”, mai spune Kramer.

sursa:hotnews.ro

 

Facebook a manipulat emoţional 700.000 dintre utilizatorii săi, într-un experiment secret, în 2012

 

facebook

O cercetare publicată recent arată că Facebook a manipulat informaţiile care priveau aproximativ 700.000 de utilizatori anglofoni, pentru a studia efectele “contagierii emoţionale” asupra acestora, suscitând critici din partea utilizatorilor reţelei sociale.

Timp de săptămână, din 11 până în 18 ianuarie 2012, compania Facebook şi cercetători de la Universităţile Cornell şi California San Francisco au utilizat sistemul algoritmic al reţelei pentru modificarea conţinutului informaţiilor recepţionate de un grup de utilizatori, pentru a studia impactul asupra emoţiilor acestora.

Cercetarea a fost publicată în revista ştiinţifică Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) la 17 iunie.

Autorii cercetării au încercat să afle dacă numărul mesajelor pozitive sau negative citite de utilizatori influenţează în vreun fel conţinutul a ceea ce urma să posteze ei înşişi pe contul lor de pe reţeaua de socializare.

Cercetătorii au constatat că utilizatorii folosiţi ca subiecţi începeau să utilizeze mai mult cuvinte pozitive sau negative în funcţie de amploarea conţinuturilor la care fuseseră “expuşi”. “Stările emoţionale pot fi comunicate şi transmise printr-un fenomen de contagiune, determinând alte persoane să resimtă aceleaşi emoţii fără să fie conştiente de acest lucru”, au subliniat autorii cercetării.

Potrivit acestora, “rezultatele indică realitatea unei contagiuni emoţionale în masă prin intermediul reţelelor de socializare”‘.

Şi alte cercetări au analizat acest fenomen, dar acest studiu este unic în sensul în care autorii săi ‘au manipulat’ datele, potrivit propriilor lor cuvinte.

Studiul atrage o atenţie tot mai mare pe internet, după publicarea sâmbătă a unor articole în revista online Slate şi pe site-urile revistelor The Atlantic şi Forbes.

Unii utilizatori de internet îşi exprimă îngrijorarea profundă sau califică metoda utilizată ca fiind “alarmantă” şi “demonică”. Susan Fiske de la Universitatea Priceton care a editat cercetarea a declarat pentru publicaţia “The Atlantic” că i-a contactat pe autorii studiului pentru a le face cunoscută preocuparea sa faţă de această lucrare, însă aceştia au precizat că autorităţile universităţilor lor au aprobat aceste cercetări, deoarece “Facebook, aparent, manipulează sistematic conţinutul informaţiilor difuzate”, prin intermediul serviciului “News Feed”. Contactaţi de AFP, oficialii Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume cu peste un miliard de utilizatori, au respins aceste acuzaţii. AGERPRES

sursa: capital.ro