Fara soare de aproape o luna "ca si cand se instala un glaucom inghetat"


Peisaj-iarna-Baia-Sprie-LPG

“Nopti mai intunecate decat intunericul, iar zilele, fiecare mai cenusie decat cea de dinainte. Ca si cand se instala un glaucom inghetat, facand lumea sa paleasca”. (Romanul Drumul, Cormac McCarthy, ecranizat in 2009 – The Road)

Romaniatv.net: Fenomen neobişnuit în România: 26 de zile fără Soare. Cum ne afectează sănătatea

În Muntenia, Moldova şi bună parte din Dobrogea, soarele nu s-a mai văzut de aproape o lună. Mulţi oameni sunt afectaţi din acest motiv. Medicii spun că au crescut internările pentru cei sensibili la fenomenele meteo. În plus, numărul celor cu depresie e tot mai mare şi din păcate, şi cazurile de sinucideri s-au înmulţit.

În Muntenia, Moldova şi o bună parte din Dobrogea, soarele nu s-a mai văzut de 26 de zile. 10 noiembrie a fost ultima zi cu soare pentru oamenii din sudul şi estul ţării.

De aproape o lună, nicio rază de soare nu a mai răzbit printre norii care acoperă cerul. Lipsa luminii ne face mai vulnerabili în faţa virozelor şi alergiilor, dar este şi principala cauză a oboselii şi depresiei.

Această perioada în care norii au acoperit în permanenţă cerul este cea mai lungă din ultimii 31 de ani, potrivit România TV.

Soarele ne furnizează cea mai mare cantitate de vitamina D, iar cei mai afectaţi de lipsa acesteia sunt copiii în creştere, gravidele, mamele care alăptează şi bătrânii.

O mulţime de oameni suferă din cauza lipsei soarelui şi mulţi ajung la spital cu afecţiuni respiratorii, cardiace sau psihice.

Tot mai mulţi pacienţi ajung la urgenţe cu dezechilibre somatopsihice legate de condiţiile meteo, de absenţa soarelui în această perioadă. Apar inevitabil fenomenele cardiace sau respiratorii, dificultăţi de concentrare, oboseală cronică, tulburări de apetit”, a declarat Tudor Ciohodaru, medic Spitalul de Urgenţă Iaşi.

Depresia este una dintre cele mai periculoase boli cauzate de lipsa luminii.

Ca să ne simţim mai bine în această perioadă fără soare, medicii spun că trebuie să mâncăm multe fructe şi legume, să facem sport şi să ne odihnim.